På markedet i dag, hvor der hele tiden bruges nye overflader til bilkonstruktion, er brancheorganisationer og OEM'er enige om, at man skal bruge hulrumsvoks til forebyggelse af rust. 3M™ Hulrumsvoks (gul eller transparent) er en enkel og effektiv måde at rustbeskytte en bil, hvilket er en af de vigtigste dele af en bilreparation.
Ikke-hærdende rustbeskyttelse i en passende aerosol (til tilgængelige områder) eller 1 l (kan bruges med applikator til indvendige hulrum).
De fleste OEM'er kræver brug af rustbeskyttelse under reparationer på køretøjer.
Hulrumsvoks er:
Hulrumsvoks påføres:
Brug hulrumsvoks til alle reparations- eller reservedele, hvor bærende dele er udskiftet eller svejset ind.
Efter udskiftning af dele og før den endelige samling, skal du bestemme, hvilket område der skal påføres hulrumsvoks.
Indvendige områder i karosseripanelet skal tages i betragtning (se også OEM-anbefalingerne).
Ryst dåsen godt (ca. 1 minut)
Hvis du påfører hulrumsvoks på tilgængelige områder, kan du bruge aerosolversionen – sørg for at påføre et tilstrækkeligt tykt lag (eller mere end ét), og overlap med 50 %, når du påfører, for at sikre en tilstrækkelig dækning.
Hvis du påfører hulrumsvoks på indvendige områder, skal du bruge 1 l-versioner med 3M™ Trykluftdrevet applikatorpistol (PN08997).
Der medfølger en lang slange for at sikre god adgang til indvendige karosseridele. Slut applikatoren til hulrumsvoksen, og sæt slangen ind i hulrummet.
Sprøjt hulrumsvoks ind i de indvendige dele, der skal beskyttes, mens du langsomt fjerner slangen og trækker den ud.
Gentag efter behov.
Bemærk: Undgå at påføre hulrumsvoks på bevægelige dele, vinduer og udstødningssystemer!
Efter brug af hulrumsvoks skal udstyret rengøres, eller dysen skal sprøjtes ren (aerosol). Hold dåsen på hovedet for at opnå optimal ydelse ved næste brug.
Efter påføringer fjernes overskydende materiale fra panelerne. Tør overfladerne af med et egnet rengøringsmiddel, og monter derefter delene igen.